donderdag 11 november 2010

voor mijn lieve zoon

voor mijn lieve zoon

De vorige tekening betrof een verstild moment in het leven van mijn lieve dochter.

Deze tekening, gemaakt in 1981, verwijst naar -het speelgoed van- mijn lieve zoon.
Hij was toen 11 jaar en speelde al een tijdje niet meer met deze truck met oplegger.
Zijn belangstelling richtte zich meer op voetballen, zwemmen, dammen, schaken en buiten spelen.

Wanneer de truck gemaakt is weet ik niet, misschien in de 30-er / 40-er jaren?
Geen plastic -weggooi- product zoals je tegenwoordig zoveel ziet maar een duurzaam, mooi en vooral vakkundig gemaakte beukenhouten vrachtwagen met rode wielen.
Het opschrift aan beide zijkanten, transportdienst, is net als de wielen en het dak van de truck, in rood uitgevoerd. De truck heeft talloze meters afgelegd op de vloeren van ons huis.


Deze truck vervolgt binnenkort zijn -jarenlange- reis.
Hij bereikt dan het huis van mijn zoon, van zijn lieve vrouw en hun prachtige zoon van ruim een jaar. Die generatie zal, naar het zich laat aanzien, de truck nog vele meters op de (hun) vloer laten reizen.

Wat in mijn huis achterblijft is slechts de herinnering, versterkt door deze tekening.
Eens zal deze truck nogmaals worden doorgegeven aan de daarna volgende generatie's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten