donderdag 17 maart 2011

Frankrijk, een bijzonder huis in Romaine

Tijdens mijn korte vacantie in Frankrijk, in het dorpje Romaine vlak bij de Somme-delta, wandelde ik vroeg in de ochtend in de omgeving van "ons" vacantiehuis. Onderweg kwam ik dit vreemde huis tegen, met zijn monumentale trap naar de eerste verdieping waar zich de voordeur bevindt. De trap komt uit op een terras, omringd door een eveneens monumentaal hekwerk.

Ook de voortuin van dit huis is simpel: een grasveldje met een geasfalteerde oprit naar de garage. 
De voortuin wordt begrenst door een hoge, ongesnoeide haag. Geen voorbeeld van mooie tuinarchitectuur maar niemand maakt zich daar druk over, is mijn indruk.


Een vreemd huis, je vraagt je af hoe de plattegrond en de inrichting ervan uitziet, ook in verticale zin.


Een paar meter naar links maakte ik vanaf de straat de bovenstaande foto.

2 opmerkingen:

  1. @ZJA, is dit huis misschien met de achtergevel naar de straatzijde gebouwd? Of is de begane grond misschien een kantoor/werkplaats en woont de eigenaar daar boven? Dat is ook het leuke aan deze woning, hij is niet standaard en daar hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen