zondag 6 maart 2011

"winterwaard I"

tekening "winterwaard"


Deze pentekening maakte ik in 2008, hij is niet meer in mijn bezit.
Ik gaf hem aan vrienden in mijn woonplaats, dit als waardering voor hun werkzaamheden in de lokale politiek (PvdA). De basis voor deze prent, "winterwaard I", vormde een abstracte tekening bestaande uit een paar willekeurig getrokken horizontale lijnen.

Ik heb op basis daarvan meerdere tekeningen gemaakt. Soms van de gehele oorspronkelijke tekening, soms van een fragment er van. Door steeds een andere zwart-wit invulling er aan te geven en/of voor een bepaalde uitsnede te kiezen, ontstonden verschillende beelden.
Een onderzoekstocht, een ware creatieve studie. De tekeningen die ik uiteindelijk heb bewaard, en soms heb weggegeven, hebben als kenmerk dat ze naar winterse uiterwaarden verwijzen.

1 opmerking: