dinsdag 12 oktober 2010

La Baie de Somme en het huisje in Romaine, Frankrijk

Een aantal vrienden en bekenden hebben mij, mede naar aanleiding van mijn foto's en tekeningen van de krijtrotsen en de villa in het plaatsje Ault (Fr.),  gevraagd waar toch het huisje in Frankrijk staat waar ik regelmatig verblijf.
Ook wilden ze weten hoe het huisje er uit ziet.

Om die vragen te beantwoorden laat ik u een (toeristisch) kaartfragment van Frankrijk NW zien, de regio die deel uit maakt van de provincie Picardie.
Het fragment laat de omgeving van La Baie de Somme zien met de daaraan gelegen leuke, toeristische en vissersplaatsen Le Croty en Saint Valery sur Mer.


Rechtsboven op de kaart ziet u, met een zwarte stip aangegeven, het plaatsje Romaine.
In die regio staat het huisje waar wij regelmatig verblijven.
Linksonder op de kaart ziet u de kustplaats Ault (-Ornival) met zijn prachtige krijtrotsen.
Recent liet ik u de foto's zien van de met neerstorten bedreigde villa -de villa die inmiddels is gesloopt-  en mijn impressie van de kust van Ault met zijn imposante krijtrotsen.


Dit is mijn tekening uit 2007 van het oude en traditionele huisje (19e eeuw) in het plaatsje Romaine.
Romaine maakt deel uit van de gemeente Ponthoile.

1 opmerking:

  1. Het is een prachtige sfeervolle tekening.
    Ik hou erg van je werk.
    Benieuwd naar meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen